Met de metro op pad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Met de metro op pad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Met de metro op pad

Door: rochellekromdijk

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

11 November 2011 | Thailand, Bangkok

Toch nog een berichtje.

Moest even kijken of ik een guesthouse kon boeken voor vanavond. Helaas niet gelukt. Probeer het daar wel.

Overal WIFI op mijn telefoon in alles hotels,guesthouses en restaurant.....maar nee hoor het lukt me niet. Ik heb wel verbinding met wifi maar kom niet op internet met mijn telefoon. Nu iedere keer internet cafe opzoeken.

Gisteren een ontdekkingreis met de metro gedaan whahahaha uiteindelijk is het eigenlijk overal hetzelfde, je moet alleen even weten welke kant je op moet :)

Het park in Lumpini was heerlijk en erg groot. Even weg uit de drukte. Gisteren was het ook een of andere feestdag, dan worden er offers gedaan door bloemstukken te plaatsen in water met kaarsjes e.d. Dit brengt natuurlijk geluk! Hier heb ik in de grote stad weinig van mee gekregen. Helaaaaaaaassss, dit is wel erg gaaf denk ik. Maar ja daarvoor moet je wel water hebben. hihihi je zou zeggen dat hebben ze nu hier genoeg, maar nee in de stad niet :(

Na het park door naar Khlong Toei. Hier is een lokale markt. En hoe ranzig kan dat zijn!!! Heel veel (stink) vlees en vis wordt er verkocht en de gekste prelaria. Echt heel erg vies en een stank dat er hangt niet normaal. Ook was ik de enige blanke whahaha Ook raar voor hun, maar wel leuk. Geen foto's want de batterijen waren op. :( Ach ja ik kom nog op vele andere markten deze reis dus komt goed. Heb hier toch al niet veel foto's gemaakt. Gewoon een drukke stink stad met veel smog. Alles is er te verkrijgen en alle nationaliteiten lopen er rond.

Ook is het hier niet zo goedkoop :( hoop dat het noorden anders wordt anders wordt eht wel een heeeel prijzig reisje. Dacht dat 100 bath ongeveer 2 euro was, maar het is gewoon rond de 2,50!! Ik zit in Atlanta guesthouse en dat is 650 bath best duur!! Maar voor in Bank\gkok valt dat wel weer mee. Snel weg hier!! Dat is wat ik wil whahhaha Eten is ongeveer 150 a 300 bath Oww en heb toch een pakje sigaretten gekocht :( 90 bath voor marlboro en een aansteker. Metro is ongeveer 20 a 30 bath.

Vanavond vertrek ik nar het noorden. Land daar rond 21:30 en dan een guesthouse zoeken....ik ben benieuwd.

Nu ga ik met de metro naar China town! Weer lopen lopen lopen, heb nu al 3 blaren auwwww maar ja wat moet je anders. Gewoon doorzetten. Nu wel schoenen aan i.p.v. slippers misschien helpt dat. Ik hoop het!

Tot in het noorden!
Liefs Rochelle

  • 11 November 2011 - 04:57

    Nancy:

    Vanuit de slaap al vroeg een berichtje voor je? Je reukspieren zijn gelukkig niet aangetast door het roken, dat merkte je tijdens de markt haha! Vies om te zien zo'n markt, dat ze het dan nog eten ongelofelijk. Succes met je reis naar het noorden en zoeken naar een slaapplaats! Greetz!

  • 11 November 2011 - 07:02

    Maaskhu :

    whahahah.
    stink stad zal ik niet ff een koolstof filter masker opsturen .
    dan ruik je die stinkers niet ;-p.
    maar dat is een kwestie van wennen
    nou blanke kloenk toei toerist hoop dat je nog een onderdakkie heb kunne vinden .
    tot laterzzz en smell you later xx


  • 11 November 2011 - 08:15

    Mireille:

    Hey Rochelleke!
    leuk dat je je reisverslag zo bijhoudt, sjee je zal je ogen wel uitkijken daar. En wat je vertelt over dat vlees.....iiiiieeeuuuuww!! Volgens mij eten ze daar alles, of niet? Beer in ieder geval wel, ik had van de week muffins gebakken met de meiden en die gezellig op tafel gezet, kom ik thuis, kijkt ie mij aan van "ik was het niet"en ja hoor Muffins weg, hihihi!! Maar goed lijkt mij wel geweldig om als weinige blanke daar over de markt te struinen. Je zegt dat het eten daar goedkoop is, maar ehhh wat eet je daar? Ze hebben er vast een Mac, hihihi.
    Heb gisteren na het kernteam Leendert nog even je reisverslag laten lezen, hij heeft een nieuwe bril (een hip groot zwart montuur) dus hij hoefde niet met zijn neus op het beeldscherm om het te kunnen lezen, hahahahaha!! Hoe warm is het daar eigenlijk waar je nu zit? Hier wordt het nu echt wel winter hoor, sjee wat is het koud!! Morgen komt Sint in het land, die arme man zal wel moeten wennen aan de temperaturen hier. Nou goed lieve meid, hoop snel weer van je te lezen.
    Groeten Mireille

  • 11 November 2011 - 12:32

    Pa En Ma:

    Wat geweldig om je reis zo te kunnen volgen.Blijf het spannend vinden.Ik hoop dat je snel een slaapplaats vind.Dat is zeker het lastigste iedere dag weer.Jammer dat je altijd last van blaren krijgt,en dat je weer rookt,maar ik kan het me wel voorstellen.Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    xxxxxpa en ma

  • 11 November 2011 - 16:19

    Dieuwertje:

    Auwww, blaren, das niet fijn. Het klinkt allemaal wel heel leuk, zo'n ander deel van de wereld. Veel plezier morgen maar weer en tot je volgende verhaaltje! (K)

  • 12 November 2011 - 12:19

    Rochelle Kromdijk:

    @ Mireille:
    Tis hier heeeel erg warm in de 30 graden zeker. Bankok was ook erg benauwd...pfff daar word je niet vrolijk van. Ze eten heir echt alles idd, echt te ranzig voor woorden. Ik hou het bij Noodles en rijst ENNN 's morgen een lekker sappig gebakken ei heerlijk whahaha Heb ook MAC gegeten voordat ik moest vliegen... effe snelle hap. Soort van muffins hebben ze hier ook dus je kan altijd nog met Beer naar Thailand whahahaha Wat leuk dat je Leendert mijn verhalen hebt laten lezen. Doe hem de groeten maar. xx

  • 12 November 2011 - 12:19

    Rochelle Kromdijk:

    @ Mireille:
    Tis hier heeeel erg warm in de 30 graden zeker. Bankok was ook erg benauwd...pfff daar word je niet vrolijk van. Ze eten heir echt alles idd, echt te ranzig voor woorden. Ik hou het bij Noodles en rijst ENNN 's morgen een lekker sappig gebakken ei heerlijk whahaha Heb ook MAC gegeten voordat ik moest vliegen... effe snelle hap. Soort van muffins hebben ze hier ook dus je kan altijd nog met Beer naar Thailand whahahaha Wat leuk dat je Leendert mijn verhalen hebt laten lezen. Doe hem de groeten maar. xx

  • 12 November 2011 - 12:22

    Rochelle Kromdijk:

    @ pa en ma:
    Hey wat leuk dat jullie iedere keer reageren. Bankok viel eigenlijk een beetje tegen. Veel uitlaatgassen en erg benauwd. Ook niet echt bijzondere dingen om te zien. Maar ja wat wil ik na een reis in India??!! Het is hier wel heel anders. De wegen zijn goed, het eten is goed, de mensen spreken veel Engels en treinen e.d. spreken voor zich. Roken kon ik niet laten :( al zal het niet meer zijn dan 5 per dag :) En toch wil ik nog proberen te stoppen hier in Thailand. Het blaren verhaal volgt in het volgende verslag!!

    kus van jullie aller liefste dochter :)

  • 12 November 2011 - 17:54

    Yvon En Frank:

    lees elke dag je reisverslagen of Ian leest ze voor via Facebook inde auto.
    je moet wel blij zijn dat je telkens weer bijzondere mensen tegen komt ?
    Geniet (ondanks de blaren) van de spannende JUNGLE dagen.
    XXXXjes F, Y, I, K

  • 12 November 2011 - 18:13

    Maritza:

    Spannend je kan het meid.Zorg goed voor jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rochelle

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 43431

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 02 April 2016

Zuid Afrika

08 Januari 2015 - 11 Februari 2015

Backpacken in Noord India!!

11 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Backpacken in Maleisië en Borneo!! :)

02 November 2012 - 03 December 2012

Backpacken in de Filipijnen!! :)

08 November 2011 - 06 December 2011

Backpacken in Thailand!!

Landen bezocht: