Van Bankok naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Van Bankok naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Van Bankok naar Chiang Mai

Door: rochellekromdijk

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

12 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Laatste dag in Bankok. Besloten met de skytrain en metro naar China Town te gaan. Met de lonely planet in de hand de "walking tour" niet kunnen volgen whahaha. China town was niet heel bijzonder...volgens lokale bevlking is het nu ook minder, omdat ze last hebben gehad van het water.
Op straat sprak een Thai mij aan en stelde allerlei vragen en was erg geinterresserd. Leuke wat oudere man. Hij is leeraar en vond het erg leuk om mij te spreken. Deze beste man heeft me naar een boeking centrum verwezen die mensen uitwisselen over heel het land. Zij zijn er voor de touristen en zetten je niet af, zoals vele andere bureaus wel. Je moet het maar even weten natuurlijk. Hij heeft een tuktuk voor me geregeld voor 20bath waar je normaal het driedubbele voor betaald in Bangkok. Bij dit bureau een guesthouse en jungle trip geboekt.

Zo toch weer rust in mijn lijf voor de komende dagen alles geregeld...daarna terug naar mijn guesthouse. Ze hebben mij daar flink afgezet met een taxi naar het viegveld voor 450 bath. Nu kom ik daar pas achter (toch een beetje blond :). Ik mijn hollandse brutale schoenen aangetrokken en een deal gesloten. Zielig verhaal opgehangen dat ik mijn geld hard nodig heb en dit te duur is!! Uiteindelijk haar 100 bath laten houden en 350 bath terug gekregen. Want Rochelle kan het wel alleen hihi

Ik heel stoer met de skytrain en 2x overstappen (waarbij je ook een deel over straat moet naar een ander station, geen idee waar) Het is 17:15 en ik ga te voet naar de skytrain. Zie je het voor je backpack achterop mijn rug en voorop mijn rugzak met noodzakelijke spullen. Ruim 1uur en 15 min de tijd om op tijd in te checken. Het loopt niet allemaal volgens plan. Spits uur want alle mensen komen van school en werk e.d. Ik en mijn tas passen er net bij met alle kleine mensjes. De tijd begint te dringen en mijn hart gaat iets sneller kloppen. Maar gelukkig 5 voor 19:00 en 19:00 was einde van alle mensen die in moesten checken whahahaa

Een uurtje naar Chiang Mai vliegen en dat is zo voorbij. Boven Chiang Mai zag je allemaal hoog vliegende lampionnen..... toen we daalden ook naast het vliegtuig wauwwwww wat gaaf!! Uiteindelijk 23:30 in mijn guesthouse. Er is voor 3 a vier dagen een festival gaande. Hierbij steken ze vele lamionnen aan de opstijgen en gooien ze met vuurwerk. Ik half gebroken toch gaan kijken. Erg gaaf en erg leuk om te zien. Thaise jongeren op straat vroegen mij of ik met hem een lamion aan wilde steken en deze de lucht in laten gaan!!!! JAAAAAA natuurlijk, super :) Het brengt geluk :) Ook zetten vele mensen bloemen in het water met wierook en kaarsjes er leuk. Dit is om het water te eren. (beetje rare gedachten nu met alle overstromingen) Daarna naar bedje toe gegaan...het was 2:30 in de nacht.

Kussie

  • 12 November 2011 - 22:00

    Yves En Dieuwertje:

    Hallo zussie Rochelle!

    Wat een leuk verhaal weer, je maakt wel mooie dingen mee zo. Hadden ze daar ook sint Maarten? ;) Wij hadden gisteren ook Lampionnen, maar dan aan de deur in plaats van in de lucht ;)

    Doe voorzichtig eej zussie, namens je grote broer...

    X van Yves en Dieuwertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Rochelle

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 43553

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 02 April 2016

Zuid Afrika

08 Januari 2015 - 11 Februari 2015

Backpacken in Noord India!!

11 Januari 2014 - 09 Februari 2014

Backpacken in Maleisië en Borneo!! :)

02 November 2012 - 03 December 2012

Backpacken in de Filipijnen!! :)

08 November 2011 - 06 December 2011

Backpacken in Thailand!!

Landen bezocht: