olifanten training en reis naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu olifanten training en reis naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

olifanten training en reis naar Kanchanaburi

Door: rochellekromdijk

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

25 November 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Weer een ervaring rijker! Dit is er zeker een die ik nooit meer ga vergeten!! Geen olifantje rijden met een stoeltje of matje op z'n rug, maar een traing met commando's e.d. Het was zo gaaf maar in het begin zo eng.... Heb nog nooit zo staan te trillen op m'n benen!! Je moest eerst de commando's leren voor lopen, stoppen, achteruit, links, rechts en op en af stappen. Daarna mochten we oefenen. Annemiek heel relaxed en ik super gespannen. Wat is dat eng om achter zo'n beest zijn hoofd te gaan zitten. En luisteren doen ze voor geen meter. En dit alles was nog op een kleintje! Daarna even bijgekomen met een lekkere lunch mmmmm. En toen was het zo ver! Annemiek voorop op een mega grote olifant en ik op zijn rug. Dat was beter in het begin, zodat ik kon wennen..... niet dus! Dit was veel enger. Daarna was er een olifant over en konden we allebei apart rijden. Zo gaaf en zat vele malen beter zo'n grote olifant. Die kleintjes wiebelen te veel. Daar had Annemiek dan ook veel last van en werd olifanten ziek Hihi even snuiven aan een rode mier en alles ging weer goed. Rode moeten ruiken naar tijgerbalsem en dat helpt tegen misselijkheid! Raar maar waar. Na het heerlijke ritje de olifanten gewassen in een douche van hen gekregen!

Na deze dag was het echt tijd om het noorden te verlaten.

Na een treinrit van 18,5uur naar Bangkok (waar je normaal ongeveer 13uur over doet) een taxi van 20 min, daarna met een minibus naar Kanchanaburi die 4,5uur duurde (waar je normaal 2,5uur over doet) eindelijk een prachtig jurken op het water gevonden. Deze lange reis werd nog steeds veroorzaakt door het water rondom Bangkok. Al staat dit al veel lager dan voorheen. Erg indrukwekkend oe zien! Op de muren van de huizen is goed te zien waar het water heeft gestaan. Als je al huizen ziet die muren hebben! Kun je nagaan hoe erg het allemaal is geweest, wij vinden dit al erg indrukwekkend om te zien!

Biertje gedronken en morgen er vroeg uit om naar de Erawan watervallen te gaan en naar the beugel over the River Kwai! We hebben er zin in!

Kussie vanaf ons drijvende huisje aan de river Kwai! :)

• 25 November 2011 - 18:20

Celeste:

Hey daar ben ik ook geweest! Daar heb je van die pikkies (visjes die aan je knabbelen). Dikke kus

• 26 November 2011 - 00:31

Vul Hier Je Naam In.:

hey! Leukom te lezen dat je he zo naar jje zin hebt! Liijkt me ook wel eng hoor, zo'n groot beest, wel stoer ;)

• 29 November 2011 - 09:47

Adriaan En Miep.:

Vind het echt super stoer en gaaf wat jullie allemaal ondernemen.
    En je beschrijf het allemaal zo mooi en leuk, dat je het echt voor je ziet, terwijl je het zit te lezen.
    Veel mooie dingen zien en plezier maken. Dikke kus , Wij.