Vanaf Kuala Lumpur naar Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Vanaf Kuala Lumpur naar Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Vanaf Kuala Lumpur naar Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

13 Januari 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Na ons heerlijk dutje van ongeveer 3 uur zijn we gaan wandelen door Kuala Lumpur. Eerst even een springroll gegeten in China Town en daarna door naar een plein/grasveld waar allerlei festiviteiten plaatsvinden maar niet vandaag. Daarna besloten om naar de Petronas Towers te lopen. Dit was verder dan dat we dachten en de eerste blaren werden voelbaar. Eenmaal bij de Petronas Towers aangekomen bleek het een aanfluiting te zijn. Gebouwen er omheen waren groter en de brug tussen de 2 torens was kleiner dan verwacht. Onderin dit gebouw was een enorm winkelcentrum (24uur open) en konden we onze ogen even uitkijken. Heerlijk gegeten...hoe kan het ook anders een hamburger met frietjes.....whahaha lekker aanpassen aan de cultuur. Uitizcht op fontijnen een bijkom momentje.

Omdat het best ver lopen was besloten om met de bus terug te gaan. Hier kan Nederland nog wat van leren....het is namelijk gratis :)

Terug aangekomen in ons hostel Birdnest nog even gekletst met anderen en een hostel in Cameron Highlands geregeld. Op tijd naar bed gegaan na deze lange dag.

Het was best warm en Susanne en ik werden een beetje misselijk wakker. Darmen van streek en een rare misselijkmakende maag. PFFFFF...het zal toch niet waar zijn...worden we nu al ziek. Maar toch we moesten door, dus niet al te veel tijd om erbij stil te staan.

Na een kleine zoektcht naar de bus hadden we onze halte gevonden. Maar dan de juiste bus nog!!!! De mensen bij het busstation waren niet erg vriendelijk. No no no en een wegwuivend handje was alles wat we kregen.
Toen maar gaan zitten en braaf wachten op het perron. En ineens kregen we een heldere ingeving de busnummers die we niet konden vinden waren aangegeven op de kentekenplaten van de bussen. Yeah!! Nu komen we er zelf wel uit! :)

Een heerlijke koele bus met ruime stoelen wat wil je nog meer. Regelmatig ingedut en voordat we het wisten waren we al ter plaatsen. Een super mooi guesthouse the Father zien we aan het eind van de straat. Dit nadat we weer even verkeerd waren gelopen en na een aantal keren de weg gevraagd te hebben. Alles even geinstaleerd en jawel zo brak en ziekjes dat we even op bed 'Boer zoekt vrouw' gekeken :)

Daarna gegeten in een aziatisch tentje voor ongeveer 3 euro! Kijk daar worden we blij van en nog lekker ook :)

Morgen gaan we een trekking maken van ongeveer 5 uur!!!
Wij hebben er zin in!!!

Veel liefs van Susanne en mij Xx

• 13 Januari 2014 - 18:30

Pa En Ma:

Weer leuk om de reisverslagen te lezen. Hoe is het daar met de hygiene ? En is de bevolking vriendelijk?
    We zijn benieuwd hoe de trekking wordt.Hier alles goed.Nog 6 nachtjes dan mogen wij ook.Heel veel plezier en hopen dat jullie niet echt ziek worden.
    groetjes pa en ma.

• 13 Januari 2014 - 20:20

Ruben...:

U go girls!!!
    Enjoy!!!!

• 13 Januari 2014 - 23:01

Maaskhu:

tjonge stelletje mutsen !!!

aan het schijt door een hamburger mee friet whahaha
    geloof dat de hamburgers daar van ratten gemaakt zijn ;-p
    gebakken in zure geite melk ;-)

naja ik hoop dat het zo weer over is ,zo da gullie wir lekker kennen genieten
    maar dat gaat jullie wel lukken .

sterkte mee de blaren en uit kijken met oversteken

veul plezier groeten maaskhu

• 15 Januari 2014 - 12:35

Jorinda:

Ola!

Wat leuk om jullie reisverhalen weer te lezen! En wat zijn jullie goed aan het inburgeren! Hamburger met friet, boer zoekt vrouw... Haha geweldig! :-) Je wordt ook alleen maar ziek joh van al die buitenlandse troep. Hoop dat jullie snel opknappen en dat we weer snel een verhaal en foto's te zien krijgen, leuk om te volgen!
    Maak er wat van samen en oppassen eej!

Groetjes!

• 16 Januari 2014 - 16:05

Rochelle Kromdijk:

Dank je voor jullie reacties, echt super leuk!!!

Xx