Penang en Langkawi! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Penang en Langkawi! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Penang en Langkawi!

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

07 Februari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

In Penang (George Town) was het moeilijk een guesthouse te vinden. Na een tijd zoeken en vragen of hostels wilde bellen hadden we er 1 gevonden :) Door Chinees nieuwjaar was het overal druk.

Volgende dag zijn we naar de snake tempel gegaan wat een beetje tegenviel. Wel veel slangen gezien, maar ook aapjes in kleine kooien :(

Eenmaal buiten ff wat gedronken. Komt er ineens een man vertellen dat er in een tak boven m'n hoofd een slang zit. WAT wij dachten dat die beesten alleen in de tempel zaten.... Snel maar weg daar.

Met de bus naar de Penang hill gegaan. Best grappig om met een super modern treintje naar boven te gaan. Mooi uitzicht over het eiland en gegeten in en duur restaurant wat een beetje tegen viel.

Daarna naar Kek Lok Si gelopen. Een tempel die ze versierd hebben met duizenden gekleurde lichtjes i.v.m. Chinees nieuwjaar. Super mooi om te zien. Zo lang rondgelopen dat we de tijd vergeten waren en er geen bussen meer reden. Een aardige familie zag ons al een tijdje wachten....op niets Whaha en zij boden aan ons terug te brengen. Echt super lief!

Onze kleding die dag laten wassen en de volgende dag opgehaald! Helaas was het nog niet afgehaald en besloten we alles zelf af te halen en te vouwen. De man die daar werkte werd een beetje boos en we mochten van hem niet vertrekken. Voordat zijn baas er was. Bijna klaar met vouwen en zijn baad was er. Die vond het allemaal ok en er wad niets aan de hand. Wat een opgefokt raar Indisch mannetje was dat zeg pfff

Met de bus en ferry door naar Langkawi :) wat is het hier mooi en heerlijk! Eindelijk vakantie!! :)

Guesthouse aan het strand....wat willen we nu nog meer! Helemaal niets :) Een stradfeestje zou leuk zijn, maar blijft een islamitisch land...dus dat feest gaat niet door. Wel is er alcohol te verkrijgen hoor.

Een dagje naar de skybridge gegaan, dat zou geweldig zijn! Net gondeltjes naar boven en een mooi uitzicht dat wel. Maar de brug was gesloten vanwege onderhoud. Lekker hoor dat je dat niet eerder laat weten pffff.

Toch maar naar de krokodillen farm gegaan. Veel krokodillen!! We weten niet helemaal wat we ervan moeten vinden. De verblijven waren redelijk, maar de hoeveelheid krokodillen in 1 zo'n verblijf was bizar. Dan maar terug naar het strand.

Je kunt hier super lekker en echt van alles eten. :) lekkah!!

We wilde op tijd naar bed, omdat de dag erna redelijk vroeg opstaan was voor de jetski tour. Zit er ineens een gokko in onze kamer. We zijn helemaal niet bang voor die beestjes, maar dan ineens wil je die toch uit je kamer hebben! Nadat de schrik weg was geprobeerd hem buiten te krijgen Whaha zonder succes. Toch maar met gekko gaan slapen....

Jaaa het is zo ver we gaan met de jetski touren!! Zooo gaaf! Echt over de zee, door de mangrove, met aapjes en een arend, nou ja velen daarvan!
Ook nog een kleine haai en een pijlstaartrog geaaid! Zooo leuk. Grappige kleine visjes die spugen naar hun eten op een latje, zoo grappig! Helemaal naar ons zin!

En dan ons laatste daggie. Het besef dat onze vakantie er bijna op zit. Aant bedenken hoe we langer kunnen blijven...maar dit gaat niet lukken Whaha

Stiekem plannen aant maken voor volgend jaar.....maar eerst nog even genieten van het mooie Langkawi!

Tot snel!

Dikke kus en knuffel van Suus en mij!!! Xx