en door naar Bohol! - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu en door naar Bohol! - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

en door naar Bohol!

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

19 November 2012 | Filipijnen, El Nido

Nu eindelijk weer een redelijke WiFi verbinding! :)

In El Nido zijn we op zoek gegaan naar een mooi en rustig strandje. Las Cabanas. Miekske lekker in slaap gevallen en ik lekker aant speulen geweest in de zee. Vooraf nog 2 tieners gesproken in de zee die erg nieuwsgierig waren en aant spijbelen van school. Tis ook overal hetzelfde Whaha

Het schoonheidsslaapje van Miekske heeft anders uitgepakt dan verwacht.... Ze was een beetje dizzy en had last van buikkrampen...

De volgende dag ging het nog niet veel beter. Als er een spetterpoepklasse was, dan zat Miekske zeker bij de top 3! Toch de minivan terug genomen van El Nido naar Puerto princesa. Daar nog wat souvenirs gehaald en lekker bij een thais restaurantje gegeten...mmmmm....dat was weer smullen. Miekske ORS ingenomen om toch wat vocht vast te houden en door naar de opening van de nieuwe Kweba bar! Ze waren blij met een kleine dromenvanger die we als cadeautje gehaald hadden en dezelfde mensen waren weer van de partij! Het was een leuke gezellige avond.

De dag erna ging het een beetje beter met Annemiek en moesten we met het vliegtuig naar Cebu, en van Cebu de Ferrie naar Bohol. Dit is allemaal redelijk goed verlopen. Op advies van een schotse man naar het plaatje Tubigon gevaren. Daar aangekomen bleek fit niet zo handig.... Tegen beter weten in 2 locals met scooter geregeld om ons naar Loboc te brengen. Backpack zetten zij tussen hun benen en wij achterop. Zo gezegd zo gedaan....natuurlijk wel met enige aarzeling. Het begin was erg mooi en comfortabel, tot dat zij een korte route wisten! Zij reden van de hoofdweg af, door onverharde bergpaden ..... Wel delen van Bohol gezien die we anders niet gezien zouden hebben. Toch vroeg ik me af en toe af of het wel een verstandige keus was geweest om met hen mee te gaan. Eenmaal terug op de hoofdweg was ik weer gerustgesteld en konden we door. De schemering viel en er kwam een checkpoint van de politie aan. Ook dit moesten we vermijden want we hadden geen helm op. Ff tussendoor en we konden weer verder! Langzaam werd het donker en konden we vliegen gaan happen Whaha. Eenmaal aangekomen in Loboc hebben zij ons netjes geholpen om een overnachtingsplaats te zoeken. Na deze lange dag samen met hen een biertje gedronken en rijst met gebraden kip met onze handen gegeten. Inmiddels ging het iets beter met Annemiek. Afgesproken met dezelfde mannen om morgen een rondrit te maken door Bohol. Om 4uur opgestaan en om 5uur hadden we afgesproken. Ruim 20 min later kwamen ze aanrijden en 200 meter voor onze neus ging er 1 scooter kapot en wilde niet meer starten :(

• 19 November 2012 - 19:12

Pa En Ma:

o,o,o,Wat een domme actie om met die jongens mee te rijden.Annemiek ,had niet verwacht dat jij dat zou doen.Ben vrijdag met Werner en Sabine mee geweest voor de pret echo.Weer fantastisch om te zien.
    Verder gaat hier alles goed.Doe voorzichtig meisjes.Tot de volgende keer
    Kusjes pa en ma

• 19 November 2012 - 19:21

Pa En Ma:

Hebben jullie de rondrit Bohol nog gemaakt,hoe is dat verder verlopen,want het verhaal eindigt een beetje raar.

• 20 November 2012 - 05:37

Rochelle:

Hey moeders, nu lijkt het net die scooter actie van mij was! Dat is niet zo hoor!! We hadden verder eigenlijk geen keus! Het vervolg komt nog, WiFi was te slecht :( we hebben alles wat we wilde doen nog gedaan, alleen niet meer met die 2 jongens op de scooter. Wat gaaf dat je met Werner en Sabine bent mee geweest! Ik heb foto's doorgestuurd gekregen! Werner en Sabine hebben weer goed hun best gedaan Whaha we zijn nu op het Siquijor Eiland!

Kussss