Chocalates hills en Tarsiers aapjes achter ons gel - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Chocalates hills en Tarsiers aapjes achter ons gel - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Chocalates hills en Tarsiers aapjes achter ons gel

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

19 November 2012 | Filipijnen, Bohol

Daar zijn we weer! :)

We gaven deze 2 jongens nog de kans, want het leek ons we een heel leuk idee om Bohol op de scooter te verkennen......maar na 2 uur besloten zelf verder te gaan. De mensen van onze slaapplek hebben ons naar Nuts Hits gebracht! Lief hè! Dit is een andere slaapplek in de jungle. Op de hoofdweg afgezet en toen 15 min met backback op onverharde weg naar beneden wandelen. Bij NutsHuts aangekomen bleek er nog een trap waarvan we het einde niet zagen!! Maar de plek is de moeite waard! Zoooo moooi!! Langs een rivier, onze eigen cottage in the jungle :) helemaal goed! Eenmaal gesetteld alle moed bij elkaar geraapt om in deze warmte die enorme trap met ongelijke trede toch weer op te klimmen. Bovenaan de trap uit staan hijgen, want dan ben je er nog niet, dan is het nog ff op onverharde weg naar boven lopen naar de hoofdweg. Daar een minivan aangehouden en naar de touristische trekpleister the chocalates hilss gegaan. Apart en mooi om te zien, jammer dat er zoveel mensen op af komen.
Daarna toch maar samen achter op een brommer geklommen en afgestapt bij een vlindertuin. Die beste meneer dacht dat wij dat wel leuk zouden vinden.....toch maar niet gedaan, hoe lullig dit mss ook is. We hadden er geen zin in. Daarna gestopt bij een man made forrest. Waarom zij dit precies hadden gedaan ben ik vergeten....en het blijven toch gewoon bomen. Aangezien wij geen bomenfluisteraars zijn en ook niet graag met bomen knuffelen waren we niet echt onder de indruk en wilde we weer snel verder.......en toen ineens een mega rups! Ieuw wat was dat een vies beest. Wij weer achterop en genieten van de mooie omgeving, best gezellig zo met z'n drieën op de brommert. Toen gestopt bij de Tarsiers aapjes, wat zijn die beestjes grappig en eigenlijk mooi en lelijk tegelijk! Heel apart om te zien! Zo klein en zo breekbaar. Daar een tijdje rondgehangen en door naar de bamboebrug. Tsja wat kan ik erover zeggen en grote hangende wiebelbrug. De grootste attractie voor mij was Annemiek die eroverheen ging lopen en niet wist hoe snel ze moest zijn en waar ze moest kijken Whaha Na deze lange dag terug gegaan naar NutsHuts.....NEEEEE niet weer die tocht en trapnaar beneden! Jawel hoor we hadden geen keus. Daar in het mooie houte zwevend restaurant aan de rand van de berg lekker gegeten. Omdat we om 4uur al op waren was de dag nog niet voorbij en besloten we 600meter verderop langs de rivier een waterval te bezichtigen. Hiervoor moesten we wel de rivier eerst oversteken. Het leek mij leuk om dit zwemmend te doen.....ja ja ja nadat we hadden gelezen en gehoord dat dit mogelijk was Whaha alle moed weer bij elkaar verzameld en een poging gewaagd! Yeah ook Annemiek heeft de overkant gehaald. (ze is trouwens weer helemaal beter hoor) Aan de overkant langs onverwachts dorpje gelopen langs de waterkant werden we vergezeld door een jong katje die steeds door onze benen liep. Gezellig....nadat de kat afhaakte kwamen er 2 kindjes met ons meelopen. Eenmaal bij de mega waterval aangekomen bleek dit echt een aanfluiting van 3 stromende beekjes Whaha. Samen met 2 andere Engelsen die ook bij NutHuts verbleven door de rivier terug gezwommen. Toch nog een leuke dag geworden!! De dag erna de reis gemaakt naar Siquijor eiland.....

• 20 November 2012 - 10:54

Dieuwertje:

Hallo Rochelle en Annemiek,

Wat klinkt dat toch allemaal leuk en vooral spannend. Echt een ontdekkingstocht, zo op de bonnefooi kiezen wat je gaat doen, een hangbrug over, de rivier over zwemmen. Ik heb de foto's nog niet bekeken, dus ik verbeeld me nu zo'n brug die maar aan een dun touwtje hangt en een rivier die heel wild is. En dan ineens zo'n katje dat mee loopt en daarna 2 kindjes. Net als in de film, maar dan wel een moderne waarbij je foto's naar het thuisfront kunt sturen, je verhaal delen met thuis en kunt watsappen. Wel vet hoor! Veel lef hebben jullie zeker :) Hoe ziet die bevolking er daar uit? Een soort chinezen/indische? Misschien moet ik de nieuwe foto's even gaan bekijken. Veel plezier weer en we zien de verhalen wel weer tegemoet!!! Leuk leuk!

Dikke kus!

• 20 November 2012 - 12:13

Rochelle Kromdijk:

Hey schoonzussie, wat leuk iets van je te horen! Hoorde van Yves dat jullie al slapen in Wouw!! Lekker hoor, eindelijk een beetje met z'n tweetjes :) Vond je beschrijving erg leuk, alleen was het een hele rustige rivier hoor. Jij maakt het nog mooier dan dat het al is Whaha de gezichten van de fillipino's zijn ronden of zachter dan de Thaise bevolking. Whaha klinkt best stom op deze manier, kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind ze mooier dan de Thaise mensen, maar ook daar zijn mooie mensen. Is eigenlijk lastig te zeggen! Ze zijn wel erg behulpzaam, geïnteresseerd en aardig. De oudere willen graag met je praten, maar spreken geen Engels....dat is jammer. Tis vooral genieten hier! Blijf ons volgen! :) leuk dat je gereageerd hebt!

Kussss