de reis van Bohol naar Siquijor - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu de reis van Bohol naar Siquijor - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

de reis van Bohol naar Siquijor

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

20 November 2012 | Filipijnen, Siquijor

De volgende dag rustig aan gedaan want de Ferrie vertrok om 18:00 dachten wij. Dus lekker geslapen en op het gemakske ontbeten. Toen een bootje geregeld, zodat we met backpack die trap niet op hoefde! Binnen 20min was het bootje er al. Op dezelfde rivier als we gezwommen hadden zaten we nu op een bootje..... Daarna aan de kant geklaterd en gewacht op de lokale bus.....dit blijft toch de leukste manier om te reizen. De mensen vinden het geweldig 2 van die blanke reuzen en wij vinden het GE-WEL-DIG om mee te maken!! De chauffeur rijdt als een gek en de mensen in de bus willen van alles weten en je graag helpen. Uitgestapt in een winkelcentrum. Aangezien hier al vroeg alles rondom kerst begint was er genoeg pleraria om naar te kijken en om te klooien om de tijd te doden. Nog even buiten over een markt gelopen wat altijd fascinerend blijft....de lucht alleen al Whaha. Daarna lasagna gegeten, we waren er blij mee, al was het niet geweldig. Toen was het ineens tijd om te gaan, wij naar de Ferrie bleek het een uur te vroeg te zijn.... Hier snapte ik helemaal niets van. Zegt Annemiek ik vond het al zo raar dat je al weg wilde... Ineens is mijn tijd op m'n telefoon een uur later Whaha ach ja beter te vroeg dan te laat. We konden al op de boot. Langs het kantje waren de goedkope zitplaatsen, die wij natuurlijk hadden. In het midden staan heul veul stapelbedden. Het leek wel een varend opvanghuis Whaha toch begon de verveling een beetje toe te slaan en we besloten ballonen uit te delen aan de kinderen, nadat zij angry Bird hadden mogen spelen op onze mobieltjes. Dit werd een groot feest natuurlijk met drukke kinderen Whaha leuk voor alle mensen die op de bedjes liggen, maar wij hadden lol! Daarna een spelletje op papier gespeeld wat erg grappig was. Toen sloeg de vermoeidheid toe maar dat hangen op die stoeltjes was geen porum. Gelukkig waren we er bijna. Rond 23:00 waren we op Siquijor! Klein eiland en geen reservering voor een slaapplek. Weinig tricycles en daardoor konden ze vragen wat ze wilden!! Dit naakte ons even kwaad maar we hadden geen keus...ons er maar bij neergelegd. Wij naar ons guesthouse gereden maar die waren al dicht.....je voelt um al aankomen...wij door naar een ander...ook dicht....grrrrrrrr.....zo een paar hostels, guesthouses en hotels verder en toen toch nog een hotel gevonden!! Yeah helemaal happy! Vandaag door gegaan naar het guesthouse waar we heen wilde en gisteren dicht was......het is hier fantastisch! Mooie huisjes dicht bij het strand! Tis bewolkt dus vandaag letterlijk helemaal niets gedaan...heerlijk gewoon!

Liefs van Annemiek en mij!

• 20 November 2012 - 11:59

Nancy:

Wat een geweldige verhalen heb je weer. Leuk om te lezen dat julie daar zo genieten en mooie foto's! Veel plezier nog.
    Groetjes!

• 20 November 2012 - 13:37

Angelique:

Wat een belevenissen! Erg leuk om te lezen. Geniet er nog even van en veel plezier!
    Groetjes,
    Angelique

• 24 November 2012 - 07:47

Rochelle Kromdijk:

Hey Nancy en Angelique,

Wat leuk dat jullie ons volgen! We hebben nog een week te gaan...... We zijn nu echt aant relaxen !! Dat weed tijd :)

Tot in december Xx

• 28 November 2012 - 23:18

Maaskhu:

heej stelletje vakaantie gangers
    leuke verhalen
    ik ben bijna jaloers behalve het freten dat lijkt me nou jimmel niks
    en het gestress om een slaap plek te vinden
    en geen boten te missen

eigenlijk ben ik helemaal niet jaloers whahaha
    en vergeet niet om je haar te laten knippen heej ;-)

nou de groeten maar weer en nog veel plezier vrouwkhu's
    en tot binnnekort

laterzzzzzz maaskhu