Het mooie Palawan! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Het mooie Palawan! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Het mooie Palawan!

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

14 November 2012 | Filipijnen, Palawan

De vluchten van Laoag naar Manila, en Manila naar Palawan zijn goed verlopen. Goede lijnvluchten alleen we wisten vooraf niet wanneer we vertrokken....dus iets prijziger dan verwacht. Maar goed dat mag de pret niet drukken! Het was donker toen we aankwamen...op advies van de locals naar chillybackpackers gegaan. Een Engelsman die net voor zichzelf was begonnen! Leuke plek., een aardige mensen. Die kerel had een tricycle geregeld en volgens dat vrouwtje moesten wij te veel betalen. Zij wilde vooraf een prijs voor ons afspreken, maar die gast van die tricycle niet. Zij komt oorspronkelijk van het zuidereiland, daar heerst veel criminaliteit, dus was ze wel wat gewend....en dat was te merken ook! Die gast kwam uit zijn tricycle en ging dreigend voor haar staan... Zij ging uit haar plaat en was nergens van onder de indruk. Die Engelsman moest ons maar met de scooter naar het centrum brengen. Zo gezegd zo gedaan, wij met z'n 3en op die scooter en gaan. Daar ergens in een local tentje gegeten. Noodles soep! Daarna was het tijd voor een biertje :) daar leuke mensen ontmoet en is in Puerto Princesa onze stamkroeg geworden. De dag erna volgt, want de stroom is op Whaha dit keer mijn batterijen, maar hier valt regelmatig de stroom uit!

Tot snel! Xx