van Sagada naar Vigan en door naar Laoag - Reisverslag uit Laoag, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu van Sagada naar Vigan en door naar Laoag - Reisverslag uit Laoag, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

van Sagada naar Vigan en door naar Laoag

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

10 November 2012 | Filipijnen, Laoag

De afgelopen dagen hebben we vooral veel in bussen gezeten.
woensdag Om 4:00 ging de wekker en om 5:00 zaten we in de bus. Hier waren geen asvalt wegen en de chauffeur was een racer. Ik ben niet bang aangelegd en hou van snelheid. Maar op onbekend terrein in een gare bus over onverharde bergweggetjes is het best spannend...... maar we hebben het overleefd! In Baguio overgestapt.... Dat was een hele beleving in een drukke warme stinkstad de weg zoeken naar een andere terminal. 2 blanke midden in de drukte met onze rugzakken zoekend en niemand die ons hielp. Dit waren we wel een beetje gewend. Zelf hulp gevraagd aan een lieve vrouw... Die is met ons meegelopen en heeft de weg gewezen. Eindelijk in de bus op naar Vigan! Die spreken ze uit als Bigan. In de bus heb ik lekker geslapen en Miekske een leuk gesprek gehad met een meisje uit Italië. Vigan is een leuk stadje waar de trycicle veelvuldig gebruikt wordt. Dit is een brommer met zijspan. Het stadje heeft nog veel Spaanse invloeden van vroeger. Hier zijn ook iets meer toeristen. We zijn naar een dierentuin zonder dieren geweest. De fillipijnen denken dat touristen dit geweldig vinden. Daarna naar een weaving factory en een pottenbakkerij geweest. Ook dit stelde niet veel voor. De volgende avond weer een bus genomen naar Laoag. Hier in een super ranzig hotel geslapen waar we dan ook weer snel weg waren. Ieuwww. Wel een leuk karaoke barretje gevonden. De dag erna met lokale bus naar Batac gegaan. Het Marcos museum bezocht. Dit is een as belangrijke man vooe Filipijnen geweest. Ook zijn lichaam was daar te zien waarvan veel fillipijnen denken dat het een wassenbeeldenmuseum is en wij weten het wel zeker! Hoe nep kan het zijn! Daarna door naar het strand. Helemaal voor onszelf! Daar ff rondgelopen en terug naar ons ander schoner hotel. Daarna een bar met bandjes gevonden Whaha dit was erg hilarisch! Nu aan het wachten op het vliegtuig om naar Manila te vliegen en meteen door naar Palawan. Daar hebben we erg veel zin in!!

Kusss

• 10 November 2012 - 09:41

Royke:

hebbie dat vogeltje opgegeten?
    Lekker hoor... kijk weer uit naar het volgende verslag!

Groetjes en een dikke x je broertje!

• 11 November 2012 - 13:24

Annemiek:

Nou je tikt de bovenkant open en als eerste drink je het sap op, net kippensoep, en echt goede kippensoep! Dan het ei verder open maken, en dat ziet er raar uit. Maar verstand op nul en eten, alleen het doorslikken is een beetje vreemd, dan kietelen die veertjes in je keel...

• 11 November 2012 - 13:24

Annemiek:

• 11 November 2012 - 20:44

Pa En Ma:

Dat jullie zo'n ei durven eten, ik sta elke keer weer versteld.
    Ben benieuwd of de vliegreis goed verloopt en of het redelijke vliegtuigen zijn.
    groetjes en kusjes pa en ma.

• 11 November 2012 - 22:13

Mario:

Hey meiden,
    Nou geef mij maar een lekker eitje van zo'n hollands kippetje! Is er ook nog de nalateschap van Imelda Marcos te bekijken: duizenden schoenen. Misschien dat je er een paar kunt gebruiken voor jullie reis.
    Groetjes Belinda&Mario

Tags: