van Manila naar Sagada - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu van Manila naar Sagada - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

van Manila naar Sagada

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

06 November 2012 | Filipijnen, Sagada

Eenmaal aangekomen in Manila een taxi genomen met 2 jongens uit Denemarken naar ons geweldige Hostel genaamd our melting pot :) Eerlijk samen delen Whaha zo komen we de vakantie wel door! eerst rondlopen in de wijk Makati, Intramuros en Manila. Een grote stink stad, met mooie winkels, grote gebouwen en schrijnende krotten. We wilde snel weg. De volgende avond meteen vetrokken met de nachtbus naar Banuae . Een rit van 9uur waarvan wij dachten het grootste deel daarvan te kunnen slapen. Helaas is er van slapen weinig gekomen. De eerste nacht ook al slecht geslapen......toch last van insomnia. Samen besloten meteen door te gaan naar Bontoc en dan naar Sagada. De rijstvelden van Banuae vanaf de berg bekeken. Wij samen in de zijspan van een brommer gefrot. Whaha zie je het voor je, ik kan je vertellen daar zijn wij niet voor gemaakt. Ach ja, hebben die Fillipijnen ook wa te lachen. De rit van Banaue naar Bontoc was in een minivan, waar Miekske heelijk heeft liggen slapen. En een Fillipijnse dame dacht er hetzelfde over.... Daar zat ik dan tussenin...allebei hun hoofd tegen me aan. Ze waren nog net niet aant kwijlen! In Bontoc de overstap gemaakt naar een jeepney....helemaal vol geladen met mensen. Past het binnen niet dan gaan ze gewoon op het dak zitten. Versleten aangekomen in Sagada. Toch nog maar een kleine wandeling gemaakt en daarna in coma geraakt.

Heerlijk uitgeslapen wakker geworden en de grotten ingegaan. Een gids gehuurd en we waren los! Eerst langs the hanging coffins, ja je leest het goed. Hier hangen ze grafkisten aan de bergwand. Zij geloven dat je dan sneller in de hemel bent. Dus hoe hoger hoe beter! Ook leggen zij vele grafkisten aan het begin van de grot. Dit is een privilege. Op deze manier blijft je kist langer goed! Ook kun je er voor kiezen om gewoon begraven te worden. Na dit alles zijn we de grot ingegaan Ongeveer de eerste trede ging Annemiek onderuit!! Whaha gelukkig niet bezeerd, alleen de angst zat er wel in en Annemiek durfde eigenlijk al niet. De gids was relaxed en stelde Miekske al snel gerust door te zeggen dat we het rustig aan mochten doen. Hij als aapje op zijn slippers en wij als 2 houterige uitglijdende super touristen!! Wat een uitdaging en ervaring was dat zeg! Zo glad en stijl dat we op onze billen de grot doorgingen en de vleermuizen poep trotseerde ieuwwww wat was dat smerig. Ook waren sommige stukken zo stijl dat onze kleine gids zich beschikbaar stelde als menselijke trap. Beetje eng maar we hadden geen keus. Onderin de grot een koude verfrissende duik genomen en toen moesten we nog terug..... Gelukkig gaat klimmen beter dan dalen. Buiten even een kleine pauze genomen... Daar waren we aan toe Whaha

Lekkere douche genomen met warm water! Geweldig om deze dag af te sluiten. Morgen gaan we nog verder trekken naar het noorden.

We hebben er zin in, al zullen we onze spiertjes wel gaan voelen denk ik.

Dikke kus!

• 06 November 2012 - 15:32

Suus:

Gaaf weer hoor!!

• 06 November 2012 - 16:28

Pa En Ma:

Wat is dat genieten, (zou niet graag in jullie schoenen staan ) belooft weer leuk te worden.
    Mooie foto"s.
    Kusjes van ons, doei.

• 06 November 2012 - 17:19

Nancy:

Stoer zo in die grotten! Je schreef over vleermuizenpoep, rook gelijk die intense stank. Wat ruikt dat smerig, bah! Geniet maar lekker verder van je reis.
    Groetjes!

• 06 November 2012 - 20:49

Pa En Ma Van Aart:

Het is wel flink van jullie dat je zo in de grotten bent geweest.Geniet er nog van
    groetjes Pa en Ma

• 06 November 2012 - 22:05

Elmer:

Hey vakantiegangers!!

Leuk jullie verhaal zo te lezen! Veel plezier nog en ben benieuwd naarjullie volgende verhalen!

Groetjes Elmer

• 07 November 2012 - 09:52

Jannemiek:

Leuk om je verslag te lezen! Idd die Jeepney's!
    Geniet!

• 08 November 2012 - 17:18

Rochelle:

Wat leuk jullie reacties te lezen! Deze vakantiegangers maken het goed en beleven veel plezier aan het gemak van de jeepneys. De dorpjes en steden zijn best veschillend, en zo ook de mensen. Tot nu toe een super leuk en mooi land! Blijf ons volgen :)

Liefs van ons Xx