Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

13 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag om 7:30 vertrokken naar veschillende plaatsjes met mooie baaien en kronkel wegen. Berkeer gaat hier super goed en heel druk is het ook niet. Overal opvallend schoon dat ik zelfs niets op straat durf te gooien. Echt super goed geregeld. Hoogtepunt was wel de pinguïns. Zoooo schattig en grappig. Walvissen is hier nu het seizoen niet voor, dus die hebben we niet gezien. Daarna wilde we met z'n allen naar de tafelberg, maar die was gesloten i.v.m de wind. Dat was wel even balen. Had hier graag nog een dagje rond geslenterd, maar die dag hebben we niet. De rest ging terug (kijken of de backpack er was), maar daar hadden Ilse (kamer/tent maatje) en ik geen zin in. Beetje zonde van de dag. Samen de stad uitgewandeld met 1 focus.....naar de tafelberg whaha En jawel hoor na einde lang lopen een begin van een trailgevonden. Zoooooo blij!! Toch de voet van de berg gehaald :)

Daarna moesten we ook weer terug. Voetjes branden inmiddels en Ilse had gelezen dat je (illegale ) busjes kon aanhouden en voor een paar Rand affezet kon worden. Rochelle zou Rochelle niet zijn als we dat toch nog even uit gingen proberen. En jawel hoor.....goed observeren en we werden al geroepen. 7 Rand whaha daar ga ik niet voor lopen :) 17 Rand is 1euro. Hoppa binnen no time terug bij het hostel. Toch wel honger gekregen en nog even doorgelopen naar een restaurantje. De klik met mijn kamergenote is goed, de rest is nog even aftasten. Leuk om ff met zijn tweeën op pad te zijn!

Terug in het hostel en daar maakte de reisleider zich zorgen.
Waarom???? Omdat het hier blijkbaar
Best gevaarlijk is. Mijn reactie was meteen dat hij dat gisteren wel had mogen vettellen!! En Ilse gaf meteen aan dat hij onze nummers heeft. Nee!! Jawel je hebt toch informatie via de reisorganisatie? Hij zegt van niet..... Maar goed, wij hebben een super dag gehad!! De reisleider is wel ok, hij is leuk en grappig, maar qua informatie mag hij ons wel eerder informeren.

Onwijs veel zin om aan de reis te beginnen!! Geen minibus maar safari truck :) Ennnn onze backpacks zijn terug!!!!

Nu ff biertje in het hostel, straks douchen en lekker slapen :)

Xx

• 14 Maart 2016 - 00:07

Pa En Ma:

Haha weer super om je reis zo te kunnen volgen. Ben blij dat je een maatje hebt die een beetje op een lijn ligt met jou .Lijkt weer een leuke reis te worden. En dat Rochelle weer echt Rochelle is (tikje eigenwijs) maar daardoor zie je wel net iets meer. Toch volgende keer wel iets beter informeren voor je iets op eigen houtje gaat doen hoor.
    Groetjes Pa en Ma

• 14 Maart 2016 - 17:46

Nancy:

Hey!

Had ik wat geschreven, zie ik het nergens staan

• 14 Maart 2016 - 21:37

Annemiek:

Goed bezig Rochelle, soms moet je ff Rochelle zijn. Anders had je de rest van je reis niet meer kunnen lopen

• 14 Maart 2016 - 21:38

Annemiek:

En de Tafelberg moet je gewoon gezien hebben!
    Wat fijn dat je een leuk kamergenootje hebt

• 14 Maart 2016 - 21:39

Have fun! Xxx

• 15 Maart 2016 - 15:24

Bart:

Haha, ik had het gezegd, beetje gevaarlijk af en toe. Nou maak ik me voor jou niet snel zorgen, maar kijk maar een beetje uit.