Sesriem naar Swakopmunt - Reisverslag uit Fish River Mouth, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Sesriem naar Swakopmunt - Reisverslag uit Fish River Mouth, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Sesriem naar Swakopmunt

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

17 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Fish River Mouth

In de vroege morgen met hoofdlampje de tent afgebroken en naar Dune 45 gereden om vanaf de top de zonsopgang te zien :)

Vol goede moed eraan begonnen maar de moed net zoals het zand zakte al snel in mijn schoenen whaha

Hijgend, puffend, kreunend, steunend , hoesten, proestend...naar boven geklauwterd.....wat is dat zwaar zeg.....gewoon niet grappig meer.....je kan het best rennend in kleine stapjes naar boven gaan whahaha natuurlijk.....ik kan al niet rennen in kleine stapjes op een vlakke weg in Nederland laat staan hier in de woestijn op zo'n duin.....maar wat is het ondanks het zweet terwijl het voor het eerst koud is mooi.....zooo mooi.....en dan komt de zon echt op en is het toch een geniet momentje......
Terug naar beneden ging een stuk makkelijker.....omhoog glijd je iedere stap die je zet weer half terug naar beneden....terug naar beneden glijd je iets door....dat is heel erg fijn kan ik je vertellen :)

Dan zie ik twee kindjes als springend langs de zijkant spelen en glijden naar beneden......toen dacht ik.....dat kan ik ook!!! Super leuk om te doen......wanneer je springt belanden je voeten diep in het zand bijna tot aan je knieën en glijdt je nog iets verder...zo leuk :)

Lekker ontbijtje onderaan de zandduinen bij de truck...boterhammentje, gebakken eitje....mjammjammjam

Een stukje rijden en daar overgestapt in een 4x4 aangedreven Jeep. Daar zou ik ook wel een stuk in willen rijden :)

Death Flei oftewel Death Valley. Hier staan bomen miljoenen jaren (3 tot 5 miljoen jaar oud)die versteend zijn tussen de duinen.....je raadt het al......bijna 1 kilometer heen lopen door het losse zand van de duinen.....pfff.....mijn benen waren net al verzuurd....wat je daarna kan voelen weet ik niet, maar dat had ik whahaha....en dan een onwijs mooie witte platte vlakte met daarop een aantal dode bomen die versteend zijn.....mooie combinatie van kleuren en en aparte gewaarwording midden in de rode zandduinen.....hoe gaaf is dit!!!! En dan nog terug......in de inmiddels feller brandende zon....

Iedereen moe maar voldaan terug naar de camping. Daar even mezelf snel aan de wasbak opgefrist....(wat meer mensen zouden moeten doen).
En jawel hoor een heerlijke lunch.....broodjes hamburger! Whaha iedere dag is een feest....echt geweldig lekker eten...

En helaas moeten we dan weer vele kilometers in de Truck zitten, maar het is het waard!!

Onderweg een maanlandschap tegen gekomen terwijl we door de bergen rijden die steeds opduiken in de woestijn. Het is ook een totaal andere woestijn dan zoals wij zouden verwachten.

Bij de walvisbaai duizenden flamigo's gezien....best geinige beesten.

Daarna door naar Swakopmunt. Met z'n allen in het restaurant gegeten en zebra, springbok, oryx en koedoe geproefd van Ilse. Zebra was het malste en had de fijnste structuur.
Vannacht en morgen slapen we in een bed!! Sammy onze truck (zo heet dat bakbeest) wordt gewassen :) Dus mogen wij in een soort vakantie huusje slapen!

Morgen een leuke spannende planning!!!! Zin in!