Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Jaipur

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

23 Januari 2015 | India, Jaipur

Daar zijn we dan; Pink city! Aka Jaipur.
Echt roze is het niet te noemen. Het is eerder bruin roze. Men is hier verplicht om elke drie jaar hun huis te verven. En dat is vooral niet te zien.

In de lonely planet staat dat je hier lekker kunt winkelen. Toen wij dit melde bij onze chauffeur beaamde hij dit. Hij kwam ook met de geweldige tip om bij fabrieken te winkelen. Hij heeft ons dan ook meerdere malen afgedropt bij zulke "fabrieken". De deur wordt achter je kont dichtgedaan, je moet gaan zitten en je krijgt een bak chai in je handen geduwd. Nu moet je je mond houden en hen hun gang laten gaan. 100en verpakkingen gaan open. Je gaat je bijna schuldig voelen om niets te kopen. Dat gevoel ebt gelukkig al snel weg...
Je leert harder worden en bruut te onderhandelen.

Aangezien we nog met wat tijd over zaten kwam onze chaffeur met het geniale idee om onze handen te laten lezen. Het volgende is aan het licht gekomen;
- Susanne wordt 99. Wel met gebreken rond haar 44. Ze reist veel en heeft geen geluk. Daarnaast alles op en top.
- Rochelle met haar gezondheid is niks mee (al beweert de Nederlandse dokter wat anders.) Ze wordt oud en krijgt drie jongens en twee meisjes (wowie!). Verder had een zeer goede palm.

Of we nog even wat edelstenen daarvoor wilde?! Nee.... bedankt.

Na onze winkeldag en handlezing zijn we de volgende dag gaan site see-en. We zijn immers hier niet voor niets.

Al voor dag en dauw zijn we gestart met Amber fort. Gezien het weer stond deze er wat mistroostig bij. Ook de massa's olifanten die toeristen naar boven bracht (bergje op, bergje af voor de beestjes) was geen prettig gezicht.

Na dit fort zijn we op eigen houtje verder gegaan. En we kunnen je zeggen, als twee Nederlanderse vrouwen, DOODVERMOEIEND!
Elk winkeltje waar je langs loopt word je naar binnen gevraagd. Het verkeer raast langs je heen en toetert, toetert en toetert.

Ook na het zien van ander bezienswaardigheden (paleis, tuin) kwamen we tot de conclusie dat Jaipur onze hart niet heeft gestolen.

Sorry Jaipur...

Liefs Rochelle en Susanne