Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Pushkar

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

22 Januari 2015 | India, Pushkar

Aangekomen in Pushkar en lekker samen rondgelopen. Bij het heilige meer meteen een gebeden gedaan met een priester....nou ja iemand die zich voordeed als priester en achteraf om geld vraag....zoals altijd!!!

Maar wij kunnen er weer tegenaan. Alles komt goed happy life, happy family, happy friends en ga zo maar door. Dus ook jullie zijn weer gezegend! Lief van ons hè; )

We hebben maar even de tijd, omdat we in de middag aan zijn gekomen. De dag erna naar een tempel geweest. We konden niet samen naar binnen, omdat we een rugzak bij hadden. Dan maar 1 voor een. Nog nooit zo lang en zo ver van elkaar vandaan geweest whaha wat een gemis....Voordat je binnen komt krijg je bloementjes in je hand en moeten je slippers uit. Met blote voeten de trap op en als je de tempel binnen gaat moet je eerst met je hand de grond aanraken en dan je voorhoofd. Dat herhaal je bij iedere God die binnen staat. Je legt blaadjes van de bloemen neer en ze zeggen een onverstaanbaar gebed. En door naar de volgende....onderweg ook nog een paar belletjes laten rinkelen en verder.. zoveel ritueeltjes en iedereen die het doet.. .keer op keer op keer.... hoe meer je offert .(geld, eten , bloemen) Hoe beter het voor je is.

Veel mensen vinden ons toch wel bijzonder, lang, groot , blank, blauwe ogen, of kort donker haar en dat voor een vrouw.....zou het dan toch een jongen zijn...offfff zijn ze getrouwd whahaha zooo raar zijn wij!

En toch vriendelijkheid zichzelf...We gaan steeds netjes op de foto en lachen maar :)

Bijzonder plaatsje Pushkar waar veel mensen naar het heilige meer komen waar ze zich in baden.... Blijft apart voor ons om te begrijpen. Maar fascinerend om te zien. Uren kunnen we hier zitten en kijken...

Xx Susanne en Rochelle