Ranthambore - Reisverslag uit Jaipur, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Ranthambore - Reisverslag uit Jaipur, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Ranthambore

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

25 Januari 2015 | India, Jaipur

Na een tevreden en gemoedelijk reisje langs trieste, mooie en indrukwekkende omgeving zijn we aangekomen in Ranthambore.

En mensen we zijn hier niet niet voor niets. We gaan namelijk tijgers spotten!

Voor dit gaan doen moesten we nog ergens geplaatst worden in een hotel. Na hotel 3 mochten we eindelijk onze tassen ten rusten leggen. Voor 1 dag dan. De volgende dag moeten we naar een ander hotel.

Na een opfris beurt hebben we een wandeling gemaakt door het oh zo arme ranthambore. Bij een lief damentje hebben we een chai naar binnen ge-at. En rochelle genipt. Geen looien pijp voor haar.

Vroeg naar bed. En heul vroeg eruit. 6 uur ging de wekker. Na een half uur de warme kraan open te hebben gezet zijn we tot de conclusie gekomen dat warm water er niet zit. Dit voor de tweede keer. Haat. Dan maar een natte doek door onze ledematen heen, warme kleren aan en gaan.

Om kwart voor 7 vertrokken we. De reis begon koud en stil. Dit veranderende bij hotel nummer drie. Een horde losgelaten Indiërs bestormde de auto.
Koud en rumoerig werd het.
Een lieve mevrouw erop gewezen dat we toch echt voor tijgers kwamen en niet voor haar billen. Dit accepteerde zij gelaten.

Ondanks dit toch wel wat genoten van de omgeving en de beesies. Mooie vogeltjes, stukjes krokodil en herden, met en zonder gewei.

Verkleumd aangekomen bij het hotel om onze spullen te pakken en verhuizen. Geven we niks om, we willen warm water.

Na een, voor hier, "warme" douche even gedut (lees uur of vier; niks te doen hier). Daarna, hop kleertje en wat te sneukelen scoren.

Na een goede maaltijd wat gehangen en lekker in bed. Morgen; Agra!