Eerste dag in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Eerste dag in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Delhi

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

09 Januari 2015 | India, Delhi

De nacht was best koud. Gelukkig hadden we 2 dikke dekens :) Het duurde even voordat we warm waren,..... en toen was het ineens middag whaha Een gat in de dag geslapen. Dat hadden we even nodig.

Lekkere douche genomen en dezelfde kleding aangetrokken bah!! Maar we hebben geen keus.

Lekker gegeten en informatie verkregen om verder rond te reizen met een auto en een gids. Veel twijfel hierover en geprobeerd zelf uit te zoeken hoe het werkt met de trein. Erg lastig want niemand legt uit hoe je dit zelf kan doen. Iedereen wil alles voor je doen en van je overnemen, maar dat willen we dan weer niet. Bij iedereen vraag je jezelf of of hij te vertrouwen is als het gaat om dingen regelen. Pfffff wat een gedoe.

Een hele ervaring om door Delhi te lopen. Iedereen wil wat van je. De een wil je informatie geven, de ander probeert iets te verkopen, weer een ander is gewoon vriendelijk en geïnteresseerd. Maar wat is het moeilijk om in dit land erachter te komen wie oprecht is en niets van je wil.....om gek van te worden.

Ondertussen wordt er steeds gebeld naar het vliegveld hoe het zit met onze backpacks. Waarschijnlijk morgenochtend :) Laten we het hopen.

We krijgen advies om in een restaurantje ( lees vies hok waarin gekookt wordt op aangekoekte platen,pannen waarvan je de originele kleur niet meer kunt zien. Zeker een laag van 2cm met aangekoekte etensresten. Met bezwete mannen en hangende stukken vlees aan een stok) waar het lokale volk ook komt eten. Dat lijkt ons een goed idee. Erg ranzig om te zien, maar ruikt goed!!

Terwijl we zitten te eten maken 2 jongens (tafeltje naast ons) een praatje. Ze zijn hier voor een bruiloft die over 4 dagen begint en 4 dagen zal duren. Ze heten Jan en Naaz, 27 en 26 jaar uit Mumbai. De een zit in verzekeringen en de ander net een studie in kunst afgerond. Wat je daarmee moet in India had hij zelf ook nog niet helder whaha

Na het eten worden we uitgenodigd een biertje te drinken in een kroeg en wij gaan mee! Wij hadden daar ook wel zin in. En dat is zacht uitgedrukt ;)

Best een luxe tent, live band die erg hard speelt, rock en pop muziek. Al snel gaat Jan over op zijn trucjes die hij kent met geld en bierflesjes Grappig om te zien en we gaan ze zeker onthouden!

Het was super gezellig. Aan het eind van de avond afgesproken de volgende dag Delhi samen te ontdekken. Naaz was hier al een aantal x geweest, maar Jan nog niet. Mooie kans om samen met deze jongens in de metro te stappen en af te kijken hoe het werkt.

Benoemd dat we wel eerst duidelijkheid wilde over onze backpacks en daarna pas mee zouden gaan.

Nu eerste lekker slapen!

Liefs Susanne en Rochelle