Jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Jaisalmer - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Jaisalmer

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

15 Januari 2015 | India, Jaisalmer

Goed in Jaisalmer aangekomen. Super leuk hotel!! Eerst lekker douchen en een schoonheidsslaapje....

Daarna het Jaisalmer Fort. Gemaakt van zandsteen. Er wonen zo'n 5000 mensen en er zijn 3000 hotels in het Fort zelf. Al deze mensen gebruiken water. De leidingen zijn slecht waardoor er veel water verloren gaat en in de grind loopt. Dit zorgt ervoor dat de zandsteen poreus worden en het Fort gaat zakken. De lokale bevolking denkt dat over 20 jaar het Fort niet meer zal bestaan.... mooi gemaakt en veel gezelligheid in de straatje binnen het Fort.

Daarna wilde we eten, maar onze gids wilde ons nog een Haveli (huis) laten zien....maar nee als we eten willen, willen we eten whaha niemand bepaald nog voor ons wat wij gaan doen whaha dat hebben we hier inmiddels wel geleerd!

De gids weggestuurd en lekker samen door de straten gewandeld....heerlijk

Redelijk op tijd naar bed gegaan...best wel moe. Heerlijk geslapen :)

Lekker ontbijtje op...en jawel hoor daar stond onze chaffeur weer. Afgesproken eerst zelf rond te lopen en daarna iets te gaan doen.

Het leven is echt bizar hier...met geen pen te beschrijven. Veel groente en fruit kraampjes, smalle straatjes, alles in zandkleurige gesteente gebouwd, vele toeristische winkeltjes, veel vuil op straat, veel koeien en veel tutterende brommers en rickshaws. Om gek van te worden.

In de middag naar een Jain Tempel geweest. Daarna naar een begraafplaats geweest. Ieder graf heeft zijn eigen tempeltje. Wel veel van gesloopt helaas. Ook vonden wij dit niet zo bijzonder.

Later in de middag heerlijke boterhammen met gebakken ei, kaas, tomaat en paprika op. Stelde niet veel voor. Erg smaakloos, maar zooo van genoten. Het eten is overigens erg lekker hier!!!! Iedere dag genieten:) wel af en toe iets te pittig whaha maar dat hoort erbij.

Morgen naar Jodhpur. ....Waarschijnlijk is daar mijn backpack gebracht!!!!!! Kan niet wachten :)

Tot snel! Xx Susanne en Rochelle

• 16 Januari 2015 - 06:37

Veerle:

WhoooopWhooooop backpack terecht, das supernieuws :)

• 16 Januari 2015 - 08:11

Roy:

Eindelijk een schone onderbroek!!!

• 16 Januari 2015 - 16:45

Agatha:

Hoi hoi,
    Toch leuk om de lange versie van jullie avonturen te lezen hoor!!
    Hopelijk kan jij vandaag weer een schoon broekske van jezelf aan!1
    Kzal voor je duimen :)