legazpi en Donsol - Reisverslag uit Donsol, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu legazpi en Donsol - Reisverslag uit Donsol, Filipijnen van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

legazpi en Donsol

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

30 November 2012 | Filipijnen, Donsol

Na 1,5uur slaap was de reis naar Legazpi erg zwaar! Vanuit het vliegtuig zagen we de vulkaan!! Dat maakte veel goed sterker nog, het kleine vliegveldje ligt zowat naast de vulkaan. Super mooi en indrukwekkend om te zien.Erg vroeg naar bed gegaan, want we waren er helemaal klaar mee! Eerst maar eens goed slapen. De volgende dag wilde we naar de vulkaan.....je gaat het niet geloven, maar het regende erg hard. Samen besloten eerst naar Donsol te gaan om met de walesharks te zwemmen. Dit is ruim 1uur van Lagazpi dus goed te doen. Onderweg 2 Portugezen leren kennen en samen de boot gedelld om op zoek te gaan naar de walvishaaien. Er was na 3uur een kleine (4meter) in het zicht. De spanning loopt op, de fillipino's roepen dat je snel je flippers en snorkel op moet zetten. Dan zo snel mogelijk met z'n vieren langs de kant van het bootje gaan zitten en dan....... Go go go go go! Met z'n allen het water in snorkelen ja ja ja een klein stukje van zijn staart! Iedereen blij aan boord klaar voor meer!! Na een aantal vermoeiende pogingen hebben we hem niet meer gevonden. Enigzins teleurgesteld terug aan wal, nou ja zeg maar gerust teleurgesteld! Na een slaapplaats dicht bij de organisatie te hebben gevonden besloten om morgen weer te proberen. We kunnen hier toch niet weg zonder een walvishaai gezien te hebben!!! 'S Morgens vroeg op en om 8uur waren er 3 mensen waarmee we de boot konden delen. Na 1uur gingen de gedachten het zal toch niet, na 2uur ging de gedachten ja hoor hebben wij weer, na 3uur zakte de moed in onze schoenen en na 4uur keerde we zeer teleurgesteld terug! We hebben niet eens een poging kunnen wagen! Toen werd ons aangeboden om in de middag nog een keer te gaan. De twijfel slaat toe. Wat doen we? Gaan we nog een 3de keer proberen of laten we het hierbij. Zoooo moeilijk, besloten dat we gingen als die andere 2 ook gingen om de kosten te drukken. Wij na lunch aan boord en op naar die andere 2..... Wat blijkt dat ze um gepeerd zijn NEEEEEE. Ok besloten dat wij dan ook niet gaan. Toen zeiden ze dat wij met z'n 2en voor 1000pesos mochten! Als je bedenkt dat een boot ongeveer 6000 pesos is, was dit erg goed! De knoop door gehakt, oké dan gaan we! Na 45min ineens sensatie en geschreeuw, wij weer met zijn 2en aan het kantje en ja hoor, go go go go! Wij het water in zwemmen als een achterlijke...zegt die man rustig rustig gewoon wachten... Toen wees hij en ja hoor een mega walvishaai, ik Annemiek op sleeptouw en wouwwwww wat een massief groot mooi beest is dat zeg! Helemaal enthousiast en buiten adem het uitgeschreeuwd van blijdschap!! Wij aan boord en nog een keer. Ik samen met de gids die we moesten volgen naar de 2de walvishaai toe gezwommen onder water..... Dit was zooooo gaaf, en zo dichtbij...... Bizar gewoon! De 3de keer in het water zwom de walvishaai hoger en kon ik een heel eind met hem meezwemmen! Wat een ervaring was dit zeg!!! Een om nooit meer te vergeten. Wie zwemt er nou met een walvishaai van 9 en 8 meter?!WIJ!! Geweldig toch! Na deze ervaring wad het tijd voor een biertje. De mensen van de organisatie van de walvishaaien konden ons inmiddels ook en leefde met ons mee, iedereen was blij voor ons :) Na een praatje met 1van de gidsen van de eerste keer op de boot besloten met hem een biertje te doen! Dit werd nog best gezellig ook! Whaha in een karaokebar gezellig? Ja best wel! Nadat oudere mannen dronken werden besloten om terug naar ons resort te gaan. En wat blijk, ik kan ook tricycle rijden Whaha op de terugweg mocht ik rijden :) dit was erg grappig! En belangrijker nog, we hebben het overleefd ;pDe dag erna terug naar Legazpi en via die kerel besloten om een ATV (quad) te gaan rijden naar de vulkaan toe. Dit was echt een gave tocht en een super mooi uitzicht!! De zippline trerug want de klim omhoog is leuk, maar naar beneden ben ik niet zo'n held! Op de weg terug lekker lopen spelen met die quad Whaha Annemiek helemaal onder het stof! Zo grappig!Bij terugkomst werd Balut aangeboden. Dat is dat ei met een embryo erin. Ik moest het proberen.....na veel moed bij elkaar geraapt te hebben..... Pelde ik de schil eraf, er zit sap in dat slipte ik een klein beetje op. Het is een soort slapaftreksel van kippensoep, daarna een inniminni hapje genomen en mijn maag keerde letterlijk om, ieuwww het idee alleen al, tranen in mijn ogen en doorgeslikt. Noooooooit meer. Het smaakt naar droog ei/taaie kip. Maar het idee dat je weet wat het is kon ik niet verder eten.....Nu lekker aant eten en zo op een van onze laatste dagen een biertje drinken.

• 30 November 2012 - 14:22

Mario & Belinda:

Hey meiden,

Wat is het toch geweldig om jullie verslagen te lezen! Wat een schitterende reis (en bijna ten einde ;-))

Walvishaaien geweldig! Bijten die niet? hahaha.

Nou meiden, nog genieten van die laatste dagen!! Ennuh proost!

Groetjes,
    Mario & Belinda

• 30 November 2012 - 21:47

Pa En Ma:

hoi meisjes.

Wat een prachtige en spannende reis.We genieten van jullie verhalen en wat hebben jullie een lef zeg.
    Ik denk dat jullie nog maar een weekje vrij moeten nemen om bij te komen.

Heb vandaag nog met je moeder gesproken Annemiek, en we zijn het er over eens dat het lang genoeg geduurd heeft.(anders worden jullie straks nog opgevreten door een of ander gek beest)

Nog een fijne dag en een voorspoedige reis en tot maandag

kusjes pa en ma

• 01 December 2012 - 10:28

Rochelle:

Hey Mario en Belinda,

Wat leuk jullie reactie te lezen. Het is hier echt geweldig!!! De maand is voorbij gevlogen, kan eigenlijk niet geloven dat het al voorbij is. Toch is het echt waar.... :(

Als ik terug ben zal ik je alles over de walvishaaien vertellen...ennnn ze bijten niet whaahha

Xxx Rochelle

• 01 December 2012 - 10:31

Rochelle:

Hey vaders en moeders,

Wat lees ik nou ma? Heb je contact gehad met de moeder van Annemiek en willen jullie dat we terug komen. De reis is net begonnen whahaha Het is zo'n goot en mooi land dat we eigenlijk nog wel even zouden kunnen blijven. Wel lief van jullie dat je ons graag terug ziet komen :) whahaha We gaan morgen ons best doen om op tijd op het vliegveld te zijn whahaaha :P Nog 1 nachtje slapen en dan zit deze gweldige reis eop. Weer eentje om nooit meer te vergeten! Die pakken ze ons niet meer af!!!!!!

Dikke kus

• 01 December 2012 - 23:18

Rolinka:

Hey!!

Wat een verhalen, ervaringen en belevenissen allemaal!!
    (haha ik vond mijn ritje op een kameel al spannend)
    Jullie hebben echt zoveel gezien en meegemaakt, echt ontzettend gaaf om allemaal te lezen.
    Morgen zit t er helaas alweer op voor jullie, bereid je maar voor want t is echt koud hier (zeker vergeleken met daar) maar daar staat dan weer tegenover dat je geen rauwe kippenbaby's hoeft op te eten en verslonden kan worden door een reusachtige haai ;)
    Geniet van de laatste momentjes en succes met jullie terugreis!!

X rolinka