Aangekomen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kaapstad

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

12 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanuit Amsterdam naar Dubai en door naar Kaapstad.....echt handig klinkt het niet! En ik kan je vertellen dat is het ook niet ;p

Wanneer ik net zit vraagt een stelletje om met mij van plaats te wisselen.....uuh....nee,liever niet. Nu zit ik naast het gangpad en anders tussen 2 mensen in. Dan blijken ze met dezelfde reis mee te gaan whaha zo maak je vrienden. Gelukkig lijken ze het wel te begrijpen.

Met vertraging in Dubai aangekomen en met haastige spoed toch nog de aansluiting gehaald :)

En dan in totaal bijna 24 uur later zijn we er!!!! Backpack halen en door......uuuh nou ja....zo ging het niet helemaal :( Wederom geen backpack!! Formuliertje ingevuld en afwachten tot morgen.
Gaat hier wel een stuk makkelijker en duidelijker dan in India.

Kennis gemaakt met 7 andere reizigers, waarvan ik er 2 al ontmoet had in het vliegtuig en 1 bij de bagage balie. Op zich wel een leuk clubje. De reisleider kan ik nog niet echt een indruk van krijgen....hij kan iig goed bbqen whaha dat is altijd goed :)

Met het minibusje naar ons hostel. Ook hier rijden ze aan de verkeerde kant, maar het is vrij rustig, de wegen zijn goed en er zijn verkeersregels en verkeersborden die wel degelijk een functie hebben. Vrij modern heb ik het idee. Bij de luchthaven wat krotjes, maar dat heb je over de hele wereld wel. Kaapstad ligt recht onderaan de tafelberg. Een enorm ding uit het niets.....dat gaan we morgen eens beter bekijken!!

Vanuit het leuke, basic hostel met z'n allen naar de winkel voor vlees en tandenbortsels, deo, shampoo e.d want iedereen is zijn tas kwijt whaha dat schept toch een band.... Na lekker gegeten te hebben en een paar biertjes verder een koude douche genomen en naar bed.

Morgen Kaapstad verkennen :)

Zin in!!!!!!

Veel liefs Xx

• 12 Maart 2016 - 22:24

Ilona:

Hopelijk snel je tas terug en heel veel plezier! X

• 13 Maart 2016 - 10:54

A3aan:

nauw heddu dubai van boovu guzien , kennu niej veul mensu zeggu ! khoop vor jauw daa oe bagaazju dur snel is ! mar tis wel lekkur , dan hoefdu ut ok niej meej tu sleepu !! diej zak meej spullu kom ok wel wir trug ! das altijt al guwist !! groetjus en un goeju rijs !!

• 13 Maart 2016 - 12:05

Geesje:

he Rochelle,

Geniet van je reis, en ja ik ben er bijna 20 jaar terug geweest en vond het erg leuk in Zuid Afrika,
    geniet ervan.
    En ja dat je tas maar snel terug mag komen.
    Groeten Geesje

• 15 Maart 2016 - 15:11

Bart:

Super gaaf! Ik denk idd ook dat ZA totaal anders is dan India. Minder "warm en vies" maar soms wat gevaarlijker msschn. Iig veel plezier en geluk!!