Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

Khajuraho

Door: Rochelle en Susanne

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

29 Januari 2015 | India, Khajuraho

Daar zijn we dan 4uur langer dan dat de reis met de trein eigenlijk zou duren.....Dus totaal zo'n 10,5 uur over gedaan....maar wel een beetje kunnen slapen. Hoofd op onze backpack, voeten buiten het matrasje en oogjes dicht whaha beetje gebroken zijn we wel.

Dat is al snel weer goed wanneer we zien dat Khajuraho groener is en een lekker klein vriendelijk plattelands dorpje :) Fijne kamer met goede matrassen en een warme douche!!! Heerlijk!!!!!!! Daarna naar een aantal kamasutra tempels geweest en rondgelopen in het heerlijke zonnetje. Na zo'n 3 dagen bewolking en kou een fijn moment :)

Al snel vroegen een paar kinderen of we kricket kwamen spelen. Zo sportief als dat we zijn hebben we uiteraard een balletje geslagen....nou ja ik dan :p Groepsfoto gemaakt en koekjes uitgedeeld en weer verder. In het dorpje zaten vrouwen voor hun huisje te breien en te kletsen. Zij willen graag op de foto en bieden zeer vriendelijk thee aan. Samen met de vrouwen gezeten op het stoepje... blanke huid is toch erg bijzonder en zo nu en dan werd mijn huid soort van geaaid...uuuh...ok.... blijft toch bijzonder.

Daarna de weg terug gevonden naar waar we vandaan kwamen. Over onverharde weg en vele winkeltjes en starende mannen, kinderen en af en toe ook hier en daar een vrouw. Mannen zijn in India echt duidelijk in de meerderheid. Beetje jammer, vrouwen zijn vaak vriendelijker. Maar wanneer er een meisje geboren wordt vermoorden ze dit kind....erg triest, maar ze hebben hier meer aan jongens. Soms hebben ze de mogelijkheid om een echo te maken. Wanneer het dan een meisje is laten ze abortus plegen. Erg triest allemaal!

In het hotel bleken de matrassen toch niet zo best, maar we waren zo moe dat we ondanks dat, heerlijk hebben geslapen.

Khajuraho is lekker groen en het is mooi weer. We hebben een scooter gehuurd. Zooo grappig. We komen door kleine dorpjes waar men geen engels spreekt. Mooie omgeving waar het echte leven in India te zien is :)

De wegen zijn onverhard en zo slecht dat we door de modder kuilen moeten en bijna onderuit gaan. Super veel gelachen omdat de situatie absurd is. Susanne komt zelfs lopend vast te zitten in de Modder whaha Bij een waterpomp in een dorpje gestopt om onze voeten te wassen. Al snel staan er vele mensen uit het dorpje om ons heen om ons gekke blanken te bewonderen.

Ook zit er een vrouwtje van 115 jaar oud en vraagt om geld met haar hand omhoog.... hart verscheurend maar als we daaraan beginnen moeten we het halve dorp geld geven.... weer op de scooter gestapt en genoten van de omgeving :)

Na een aangename lunch zijn we hop hop naar een waterval gereden. Ondanks dat de waterval niet echt een waterval was, was het ontiegelijk mooi! Denk aan een kleine grand canyon, dan zit je wel goed.

Een lieve guide heeft ons nog het "bos" mee ingenomen. Aangezien Deze man vrij bezeten was van Rochelle heeft hij ons de beste plekjes laten zien. Prima! Voor mij dan.

Op de weg terug enorm genoten van de natuur, zonsondergang en de mensen (met dier) die we tegen kwamen.

Scooter gedropt, lekker gegeten (pizza), opgefrist en door naar de trein. Varanassi; Let the madness begin!

(En ja, wij beide hebben geschreven, mocht het wat verwarrend zijn)

Xx