van Cameron Highlands terug naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu van Cameron Highlands terug naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rochelle Kromdijk - WaarBenJij.nu

van Cameron Highlands terug naar Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

16 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een eerste lekkere nacht in ons mooie guesthouse zijn we om 8:30 te voet vertrokken om anderen op te halen. De wegen waren stijl, dus dat begon al goed. Aan gekomen bij het regenwoud ging het al snel stijl omhoog. Via de wortels van de bomen moesten we een weg naar boven vinden en al snel waren we buiten adem. Whaha wat een conditie. Hoe langer het duurde hoe moeilijker het werd om te ademen. Susanne had al last van haar luchtwegen en kreeg nu helemaal geen lucht meer. Gelukkig hadden we een leuk groepje die erg veel foto's maakte en begrip hadden voor Susanne. We konden zoveel tijd nemen als dat we zelf wilde :) Na een klim van ongeveer 1,5 uur waren we eindelijk boven. We konden niet meteengenieten van het uitzicht eerst even op adem komen. Met een appel en chocolade cake die onze geweldige gids genaamd Jason had meegenomen. Ook was er brood en chocopasta voor de liefhebbers. Daarnagingen we weer verder. Nu het dichtbegroeide regenwoud in. De grond was bedekt met inniminni aftakkingen van de wortels waardoor de bodem veerde. Best apart. Ook was het een beetje glad waardoor zo nu en dan iemand op z'n gat lag! Susanne deed het zo goed dat ze de highscore heeft verbroken :) Erg leuk om te zien dat susanne 6x onderuit gaat en serieus steeds mooier valt Whaha. Na 5,5uur waren we eindelijk uit het regenwoud. We kwamen in een klein dorpje gelegen aan de theeplantages. Wij dachten dat we er waren....maar nee hoor nog een uur. Na een bakje verse thee in de taxi terug naar ons guesthouse.

Heerlijk gegeten bij een locaal tentje voor ongeveer 2euro met z'n tweeën! Dan smaakt het nog beter!! :) met onze magen en darmen gaat alles inmiddels goed :)

De dag erna werd Susanne wakker met steken in de rechterkant van haar borstkas. Dat klonk en voelde niet goed. Nog gesproken over de dokter, maar zo eigenwijs als ze is trok het weer weg en was het niet nodig. We zijn met 3 anderen zelf op zoek gegaan naar 2 watervallen. Dat was zo'n aanfluiting dat het niet eens een waterval genoemd mag
Terug bij Father's guesthouse ging Suzanune liggen en ik de reis verder plannen. Al snel stond Susanne beneden en was de stekende pijn terug. Nu is het klaar en zijn we naar de dokter gegaan. Hij zegt dat de aanhechting van haar rib geirriteerd is. We weten niet of we dit moeten geloven, maar we doen het er maar mee. Zelf hadden we vanmorgen al antibiotica gehaald, daar moet ze mee doorgaan. Afwachten dus. Zolang we bewegen gaat het redelijk.

Vandaag met de bus terug gegaan naar Kuala lumpur. Morgen naar het festival. We zijn erg benieuwd wat we daar gaan zien!

Liefs Suus en Rochelle Xx